söndag 31 augusti 2014

Hemma i Hallen.

HEJ!
Så här ser det ut hemma hos mej just nu, i hallen!
Jag "gick" på en underbar Gunnar Nylundvas, vit  gjord i chamotte.
Inte kunde jag motstå den!
Jag kollar in den flera gånger per dag.
Bara för att den är så vacker och den är min!
Här kommer några bilder någon bild tagen på dagen och någon på kvällen.
 
 

 Vas i chamotte gjord på Rörstrands porslinsfabrik. Design Gunnar Nylund.
Höjd 35 cm.


 Så vacker.
 
 Huvud från Rörstrands porslinsfabrik, design Gunnar Nylund.
Antik byrå i mahogny.
 
 Guldspegeln är ett loppisfynd!
Jag tycker mycket om snäckor, det är väldigt poppis just nu!
 
 Vilken sagolikt vacker form tycker jag.
Tung.
 
 Litografierna som syns i spegeln är gjorda av Carl Fredrik Reuterswärd.
 
Carl Fredrik Reuterswärd är en svensk bildkonstnär, författare och professor vid Konstakademien. Reuterswärd bedrev studier hos Fernand Léger.
 
 
 
Hälsning
Christina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar