måndag 16 februari 2015

Min chokladrulle. Mums!

Hej!
Igår hade vi lite gäster här på söndagsmiddag.
Den avslutade vi med Min Chokladrulle.
Här kommer receptet.
 
Min chokladrulle.
3 ägg
1 1/2 dl socker
2/3 dl potatismjöl
2-3 msk vetemjöl
3 msk cacaopulver
1 tsk bakpulver
 
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda dom torra ingredienserna.
Sikta ner i smeten.
Smörj ett bakplåtspapper till en långpanna.
Häll på smeten.
Grädda kakan i 225 - 250 graders ugnsvärme i 5 minuter.
Stjälp upp den på ett bakplåtspapper, ha lite strösocker på innan!
Ta bort pappret direkt.
Låt svalna.

Resultat! MUMS!

Fyllning:
3 - 4 dl vispad grädde
Ta gärna i lite gott vaniljsocker.
Jag gör mitt eget vaniljsocker
Mixar strösocker med ett par vaniljestänger.
Blir jättegott.


Hacka 70 % choklad, ta den smak Du gillar!
Här tog jag choklad med chilismak.
 

Denna gång tog jag hallon i fyllningen.
 
Jag lovar den är jättegod!
Fyll rullen med det du gillar. Tex lakritsgrädde, jordgubbar, någon god marmelad,
Lemon curd i grädden eller kanske någon god likör att smaksätta grädden med.
Ta det du gillar bäst!
 
Lycka till!
Hälsning Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar