måndag 25 januari 2016

Nyfiken på.........Clara Hallencreutz, är jag!

 
HEJ!
Jag är nyfiken på Clara Hallencreutz.
En 30-årig tjej som blivit stor inom fotokonst.
 
Hennes färgglada alster som ofta tangerar modevärlden, har ställts ut världen över, från soliga LA till molniga London och väckt ha-begär hos de allra flesta av oss (ge mej gärna valfritt Chanel-verk, tack).

 
Konstnären Clara Hallencreutz är näst ut med en specialdesignad box för GLOSSYBOX. Hon har gjort två fotokonstverk exklusivt för samarbetet, ett par stora röda läppar av uppradade läppstift samt en bild med färggranna hårslingor, som pryder Clara Hallencreutz-boxen med lanseringsdatum i mars 2015.
 



Svenska Clara Hallencreutz verkligen lagt konstvärlden för sina fötter och visst speglar hennes garderob de roliga popkonst-verk hon skapar.
– Det känns nästan som det finns en färgfobi vilket är synd eftersom färg på kläder, precis som i konst, har en fantastisk förmåga att påverka och lyfta vårt humör, säger Clara Hallencreutz.
 


Clara Hallencreutz

Jag har sett så fina fototavlor med ananasbilder.
Vill ha!
Clara jobbar mycket med matbilder.
Spännande tjej!
 

Istället för penseldrag använder jag vardagsobjekt såsom blommor, godis, lego och i detta fall 300 läppstift för att bygga upp mina bilder. För mig representerar varje läppstift ett penseldrag och processen blir som att måla med läppstift – Clara Hallencreutz

 
Bilder från nätet.
 
Hälsning C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar