måndag 29 augusti 2016

Min chokladkladdkaka! Mums!


Hej!
Min kladdkaka är mums!
Chokladkladdkaka, prova du oxå!
Lätt som en plätt.

Denna kladdkaka är bakad med hasselnötsmjöl

Odekorerad men med tryffelöverdrag

Denna kaka är med vetemjöl

 
Recept på kladdig kladdkaka.
 
150 gr smör
2 1/2 - 3 dl strösocker
3 ägg
2 dl vetemjöl
minst 1 dl kakao (god)
salt är viktigt
gärna lite vaniljsocker
 
175 grader i ugnen.
Smält smör, rör ihop socker och ägg.
Ha i dom torra ingredienserna.
Slå i en form, smord och bröad,
ibland tar jag kokos.
Grädda mitt i ugnen i 15-17 minuter.
Pass på inte för länge.
 
TIPS!
Jag gör gärna med hasselnötsmjöl, kokosmjöl, mandelmjöl,
observera att då räcker det med 1 1/2 dl mjöl.
 
När kakan är klar tar jag bort formen ganska fort,
jag vill ju ha en kladdig kaka!
 
Vill du ha lite chokladglasyr på
koka chokladpulver, grädde, socker.
När det kokat, vänd ner en liten klick smör.
 
LYCKA TILL!
MUMS!
 
Hälsning Christina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar