torsdag 22 september 2016

En bra söndag


Hej
En bra söndag hos mej.
Ganska intensiv men ändå skön!

Vaknade vid 7-tiden, kollade paddan i 30 minuter,
Inklusive Wordpoxet som jag måste lösa, detta är typ Alfapet.
Låg och lyssnade på morgonens ljud. Skönt. Tänkte.
Solen sken, en vacker, lugn morgon.

Den började med en lång PW i skogen med maken.
Därefter ett dopp i poolen.
Underbart!
Lååång frukost.
 
Sedan drog jag igång!
Ibland när jag lagar mat gör jag två rätter på en gång.
En till dagen därpå, ofta underlättar det, speciellt om kommande dag har program.
Härligt att komma hem och maten är i det närmaste färdig.
Jag vill äta det jag är sugen på, planerar därför inte längre än två dagar framåt.

 
Rätten som serverades på måndagen efter "Stickorna" blev en lårkycklingfilé i kokosmjölk, lime, paprika, buketter av blomkål och broccoli (buketterna la jag i på måndagen), pepperoni felleti arrostiti (rostad söt paparika i olja och vitlök.
Serverades med ett glas svalt vit vin.
 
 
 
Tvätta och städa.
Min trogne dammsugare, så lång sladd att jag kör på samma uttag hela tiden!
 
 
Rätt nr 2 som blev söndags middag nötkött, lök, morötter och olika böner. Mycket kryddor, viktigt!
Buljong och lite rödvin i.
Ett glas till maten oxå.
Ett par rostade tortillabröd blev det till.
Gott med levain till men hade ingen hemma.
 
Lite sylt på blandade bär blev oxå gjort.
 
 
Syrade en burk morötter, så gott.
Läste Expressen med bilaga.
Alltid på en söndag.
Bara på en söndag.


Läste DN, prenumration 49 kronor helg i fyra veckor.
Avslutade kvällen så som dagen började med ett dopp nu i mörkret.
Mörka kvällar nu tänder vi lampor igen!
 

Det var en söndag det.
 
som slutade som vanligt med:
Godnatt Charolina, nu ska din mamma sova............
 
Hälsning Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar