onsdag 5 juli 2017

4 juli 2017 och 4 juli 2014



Hej!
Jag fyller år den 4 juli.
Under min barndomstid var det trist på ett sätt.
Jag blev aldrig firad i skolan, ingen sjöng för mej!
Som vuxen har det bara varit fördelar.
När jag upptäckte att det oxå var Amerikas nationaldag,
då blev det upphov till många födelsedagar med amerikanska förtecken!
Mycket hamburgare och Budweiseröl och
rock n roll.
Födelsedagarnas betydelse förminskas.

Födelsedagen den 4 juli 2014.
Den svåraste, den sorgligaste, outhärdlig och ändå vacker
tack vare dej Charolina.
Sorgen är oändlig.
Älskade Carro.




Tack Arvid och Alma för fina teckningar.


4 juli 2014.
Den 4 juli kl 7.45 började musiken spela i huset.
Happy birthday.............i alla varianter.
Carro styrde musikanläggningen från sin säng (som hon inte kom upp ur och 
inte gjort på en lång tid).
Hon planerade hela födelsedagen tilsammans med Andreas.
Maten, presenten, dukningen, partystämningen.
Champagne från Frankrike, "egeninhandlad" under en resa dom gjort.
Hon gjorde samma ritual varje kväll, hon höjde glaset och sa:
Jag älskar Er.
Två dagar efter min födelsedag slutade Charolina att dricka.
Hon hade svårigheter att svälja.
Hon slutade att äta.
12 dagar efter min födelsedag dog Charolina.
Den 16 juli 2014.
Minnen
Sorg
Vår sista tid med dej.
Livet blir aldrig detsamma.

Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar